Webdesign

Vi designer dine nettsider med de funksjoner og webdesign du har behov for…

Snakk med oss
 21 55 39 99
 salg@oslowebdesign.no

… i stedet for at du tilpasser deg de funksjoner som finnes i et systemet. Dine hjemmeside er din bedrifts ansikt utad og det er her folk kommer for å bli kjent med deg, firmaet og tjenestene du tilbyr – er du forberedt?

Snakk med oss
Video - webdesign og funksjoner

(lyd er foreløpig ikke aktivisert)

Send oss en forespørsel

Hvordan kan Oslo Webdesign hjelpe deg?

Tiltrekk deg flere kunder
Uansett om du ønsker å tiltrekke deg nye besøkende til nettstedet ditt, øke salget på nettet, få telefonene til å kime eller sørge for at kundene kommer tilbake, kan Oslo Webdesign hjelpe deg med ny hjemmeside.
Ta vare på dine kunder
Verdsett dine kunder og besøkende med en godt utviklet hjemmeside. En god hjemmeside skaper mersalg og presenterer dine tjenester på en tiltalende måte – med vårt unike webdesign – dette kan vi hjelpe dere med!
Ny hjemmeside med responsive webdesign er så klart testet og godkjent av oss før lanseringer.
Vi ønsker deg som kunde!

Våre erfarne designere behandle hvert prosjekt med den ytterste forsiktighet og nivå av respekt – dette skaper tillit.

Bruk penger!

Det å sette av plass i markedsbudsjettet til oppgradering av nettside, kan være vanskelig for mange. Likevel er det kanskje det første man bør bruke penger på – Det er tross alt selve ansiktet til bedriften!

Vi utvikler alt fra helt enkle hjemmeside løsninger til komplekse nettsider med nettbutikk og betalingsløsninger.
Vi gir deg et forslag og tilbud som skal møte dine behov og budsjett i dag og fremover på en fornuftig måte.

Allsidig system - åpen løsning

Vi benytter den mest allsidige plattformen som finnes – WordPress. Våre hjemmesider er derfor åpne, som vil si at du ikke er bundet til oss selv om vi har utviklet dine sider.

Du står fritt til å gjøre endringer selv eller få oss til å oppdatere hjemmesiden – valget er ditt!

Snakk med oss
  • Besøk
  • Kjøp
  • Budsjett

Du har kanskje spurt deg selv om hvorfor du skal oppdatere dine eksisterende nettsider. Ja, siden din er kanskje noen år gammel og ser utdatert ut i forhold til dine konkurrenters nettsider, men er det egentlig så viktig med et tidsriktig og tiltalende webdesign? Vil et nytt webdesign generere kunder og føre til vekst i selskapet?

Det finnes flerfoldig med forskning som viser at en godt bygget nettside genererer mer kunde trafikk, og at et forbedret brukergrensesnitt øker konverteringene. Til sammen fører dette til verdiskapning for din bedrift. Men hvordan kan noe så overfladisk som en veldesignet nettside skape suksess?

Dette er kanskje den viktigste delen av en nettside. Navigasjonen kan være avgjørende for om en side lykkes eller ikke, spesielt om den har mye innhold og mange undersider. En god navigasjon skal være lett å finne og forstå. Det skal være lett og raskt for kundene å reise gjennom hele nettsiden. Designere blir her ofte revet med, og ender opp med fancy skrifttyper og animasjoner. I de fleste tilfeller vil en simpel, ren og ryddig meny være lettere å bruke for en bredere kundemasse. La derfor noen med minimal kunnskap om internett prøve ut navigasjonen på din side.

De aller fleste begynner å lese en nettside som de ville lest en bok, fra topp til bunn og fra venstre til høyre. Webdesignere tar høyde for dette når de designer en nettside. Ved å legge den viktigste informasjonen øverst til venstre på siden, kommer budskapet lettere frem til potensielle kunder. Ved å plassere informasjonen i disse områdene, forbedres også nettsidens søkemotoroptimalisering (SEO). Når stikkord som er relatert til bedriften inkluderes i denne teksten, blir det lettere for Google og de andre søkemotorene å forstå innholdet på siden. Dette forbedrer nettsidens plassering på søkemotorene, og gjør at siden blir lettere å oppdage.

Nettsidens innhold er selvfølgelig viktig for å presentere bedriften for den besøkende, men det er også andre faktorer man bør tenke på når sidens innhold skal på plass. For mye tekst kan gjøre siden uoversiktlig og vanskelig å lese. Innholdet bør derfor bestå av korte og direkte meldinger, slik at leseren ikke mister interessen. Teksten bør også formuleres slik at leseren føler seg velkommen til siden. Med et godt skrevet innhold, blir det lettere for designeren å tilpasse teksten til designet, og gjøre den behagelig og lesbar for den besøkende.

Kundenes tillit er ekstremt viktig, med den får du ikke uten å virkelig kjenne kundene og deres verdier. Markedsføring kan fungere som en dialog med dine potensielle kunder, og er en fin måte å finne ut hvilke behov kunden har. Ved å styrke dialogen med kundene, kan du tilpasse nettsidens webdesign og innhold til kundenes forventninger. Ved å gjøre siden mer imøtekommende og tillitsfull til de besøkende vil du se en økning i trafikk og konverteringer fra siden.

Ta kontakt

Det å lage nettsider er når vi nå skriver 2015, er langt fra like komplisert som det var på starten av 2000-tallet. Som et resultat av dette så er det svært mange hobbyaktører der ute som er kompetente nok til å sette opp en fullverdig nettside. Men det du ikke klar over er at mange «uprofesjonelle» webdesignerne bruker ferdigproduserte maler (også kjent som «templates») når de selger deg billige nettsider. Du får kanskje et flott webdesign, men har du tenkt på ulempene med å ikke ha et unikt webdesign på nettsidene dine?

Det har blitt mer og mer vanlig med ferdigløsninger som WordPress, Joomla og Drupal når man utvikler nettsider. Samtlige av disse løsningene er naturligvis gode, og det finnes svært mange gode ferdiglagete design og templates til disse. Men før du vurderer å bruke en template som webdesign til din nettside, så bør du lese gjennom følgende fire argumenter for å ikke gjøre det.

Når man bruker et ferdiglaget design så vil man naturligvis ha et som ser så bra ut som mulig. Og hvis du synes det ser bra ut, så er sjansen for at mange andre også gjør det og har funnet frem til samme design. Kanskje det allerede er 100 000 andre som har lastet ned den aktuelle templaten? Og kanskje til og med dine konkurrenter i samme nisje? Å skille seg ut er viktig, også når det kommer til webdesign.

Ansetter du en webdesigner til å lage et spesialtilpasset webdesign til deg, så har du alle muligheter og kan be om at det skal lages akkurat slik du ønsker det. Med en ferdigprodusert template har du svært begrensede muligheter utover det som allerede er lagt inn, og på enkelte kan det til og med være vanskelig å få endret farger, struktur og skrifttyper.

Surfer man mye på nettet så vil man raskt klare å skille et unikt webdesign fra en ferdig template. Typisk så vil oppsettet på slike templates være gjenkjennbart, og det kan få den potensielle kunden til å tvile på kompetansen din. Dette gjelder spesielt dersom man driver i en bransje der man selv opererer på nettet. Flere ganger har vi sett flere som presenterer seg selv som webdesignere, men som bruker ferdiglagete webdesign på sine egne nettsider.

De fleste templates som selges til ferdiglagete systemer er billige, og det er en grunn til det. Enten er de billige fordi de selges til ekstremt mange kunder slik at innehaveren tjener godt på kvantitet, eller så er det billig fordi kvaliteten er dårlig. Når du skal selge dine produkter eller tjenester på nettet så er du avhengig av et godt førsteinntrykk, og de fleste som har erfaring eller jobber på nettet vil nok si seg enige i at den investeringen det koster å kjøpe et webdesign, absolutt er verdt det.

Ta kontakt